07 January 2010

#/%&"?$@#(£)?!#%?#/%&"?$@#(£)?!^>#%?.........

Under disse eder og forbandelser gemmer sig en grum beretning !!! Unden min viden og tilladelse havde et program med det tillidsvækkende navn "Internet Security 2010" sneget sig ind på min computer og det har været et ganske ubehageligt bekandskab :o((

Pludselig dukkede der konstant virusadvarsler op på skærmen. De så meget Microsoftagtige ud, så umiddelbart virkede det ægte nok. Mit eget virusprogram kom også med advarsler, så jeg var tilsyneladende under angreb. Jeg fandt frem til synderen der viste sig at være et antivirus program med navnet "Internet Security 2010". Umiddelbart lod det sig ikke fjerne, da det ikke figurerede i "Tilføj/Fjern Programmer" eller selv havde nogen "Uninstall" funktion. Ved lidt søgen på internetet fandt jeg hurtigt ud af at det vist var noget ubehageligt snavs som man ikke bare kunne slippe af med. Jeg prøvede først at køre min Virusscanner og den fandt noget, men efter en genstart lå programmet der stadig. Så kørte jeg min spywarescanner og den fandt hurtigt frem til alvorlige sager som jeg prøvede at få spywarescanneren til at fjerne, men efter atter en genstart var det pludselig helt umuligt at fuldende opstarten af XP. Jeg forsøgte at starte op i fejlsikret tilstand, men det lod sig heller ikke gøre. Da der ikke var noget vigtigt at miste og mine billeder ikke lå på samme hardisk som Windows XP var inalleret på, tog jeg den beslutning at formatere og geninstallere XP.

Pokkers til arbejde som det tog 3 timer at fuldende før det var kommet godt op at køre igen med opdateret Windows XP, Antivirus osv. Nu mangler der så bare et hav af programmer, men dem må jeg intallere når de bliver nødvendige. Jeg bliver nok nødt til at tage min gratis antivirusløsning op til revision :o(( Den har ellers fungeret fint indtil nu. Og husk det nu !!! BACKUP BACKUP BACKUP.........

No comments: